Based on letters written by António Lobo Antunes and published in 2005 as ‘This life here described on this piece of paper’, Ivo M. Ferreira has created a parable in which reality and imagination merge. In shimmering black-and-white images, a mixture of journal, war report and declaration of love, the director creates a poetical essay in which the images and the doctor’s chronicle are held in a striking tension.