The film is influenced by New American Cinema’s experiments with abstract forms. In three sequences, we see two people (Werner Nekes and Dore O.) either turning individually in a coloured circle, or moving around together within the screen’s rectangle. It was edited according to the frame numbers – 3, 6, 9 … –, giving it a rigorous structure.