In 1999, a nuclear satellite gone haywire is threatening the Earth. There’s panic everywhere. Only Claire Tourneur couldn’t care less. She’s fallen hopelessly in love with Sam Farber, a mysterious American, who is trying every trick he knows to shake her. But Claire follows him halfway around the globe. What she doesn’t know is that Sam is also being pursued by the CIA, who are out to get the camera he’s carrying. With it he can take pictures that can be seen by the blind.
Filmed in 1990, the story takes place around the year 2000 and deals with a possible future of images. Wim Wenders incorporated futuristic innovations at the time, like HD images, GPS, Internet search engines, mobile phones and Skype-like communication, and he conceived of a process that would enable humans to send pictures into the cerebral cortex and then to extract them in turn as dream images.
The film was released in 1991 in a heavily edited version that failed to capture the epic proportions of the undertaking. For that reason, Wenders produced his Director’s Cut in 1994. In 2015, a completely restored digital 4K version of the film will be presented for the first time. (Wim Wenders Stiftung. A Foundation)