In her third feature film Ava DuVernay recounts a defining episode in the life of the legendary civil rights campaigner. The protests which he led galvanised the American public and ultimately led to President Johnson signing the Voting Rights Act. Alongside Oprah Winfrey, who also plays a supporting role in the film, Brad Pitt is one of the producers.