More than a million people were killed in the months' long nightly massacres following the military coup in Indonesia. In his documentary The Act of Killing Joshua Oppenheimer has already made a film about the perpetrators who have never atoned for their actions or shown any sense of guilt. As though they were movie stars, the men proudly reenacted their crimes. Now Oppenheimer turns his attention to the victims. Together with Ramli's younger brother Adi, the director meets the murderers and their families. He confronts them with their sadistic deeds and asks them about conscience and responsibility. But these men, who Ramli's mother meets every day in the village, show no emotion. Oppenheimer documents the horror of an unacknowledged collective crime and, in doing so, creates a space for individual mourning.