In the beginning there was a brick, which flew through space. It flew past skyscrapers in a city in Asia and keeps reappearing in this film about construction and destruction. Brick by brick – where will that ultimately lead? A father shows the world to his child – that will be all yours one day, he says. Soap bubbles float upward. It is all a cyclical affair. The tableaux Ulu Braun assembles are playful, associative, colourful and powerful. In his realm of imagery, sizes, relations and contexts become malleable. Owing to the deconstruction of proportions and coherencies, Ulu Braun’s narrative becomes a fable. Architecture is the game of positioning bodies in light. Darkness needs its space. The future is already misaligned.