Young Kurt grew up in Aberdeen, Washington. A happy, winning child, his astonishing creative potential is evident from an early age: he paints, makes music, and writes. This documentary, the first to be authorised by his family, tells his story – from his beginnings to his unbelievable success as Nirvana’s lead singer. The film also describes his fall, his insecurities, the drugs, his depression and his untimely end. Making use of photographs from his childhood that were made available for the first time for this film, as well as previously unknown archive footage, interviews with his parents, relatives and friends, those who later became his musical contemporaries, and his widow Courtney Love, Brett Morgen composes an intense, intimate portrait of the life and art of this legendary singer who rarely opened up to the media. The director was given complete access to an archive containing over 200 hours of music and video material, 4,000 pages of notes, sketches, songbooks and works of art including paintings and sculpture. Frances Bean Cobain, daughter of this once glamorous yet scandalous couple, was executive producer on this film about her father, who committed suicide in 1994.