Screenwriter Wolfgang Kohlhaase and director Andreas Dresen have condensed the 2006 multi-award-winning debut novel from Leipzig author Clemens Meyer into a cinematic parable about friendship and betrayal, hope and illusion, brutality and tenderness. They tell the story of a lost youth and at the same time present a tale of rebellion and the perpetual Utopian dream of great happiness.