Antboy is back. Pelle may be small, Pelle may be delicate, but Pelle has superpowers. As Antboy, Pelle watches over the inhabitants of the small town of Middellund and protects them. Wherever a crime strikes, wherever things are going pear-shaped or people are being oppressed and humiliated – that is when Antboy intervenes to see that justice is done. He is a superhero, but also just an ordinary boy. Pelle has friends and he knows how to have fun, but he can also be sad. Pelle is in love with Ida and is miserable, just like any other boy would be, when she shows interest in a new class mate.
As a superhero Pelle is ready for action at any time. There is not much time for his beloved Ida. And evil never sleeps. There is Antboy’s powerful arch enemy Flea, who is bent on revenge and is still dangerous even if he is in a dungeon, and Mrs Gæmelkrå. There are the dreadful terror-twins, who appear to be invincible. And there is love that can turn into hate. On top of everything else there is a new, invisible adversary at large who is up to no good. More than enough material for this colourful, funny and exciting Antboy sequel.