After Antichrist (2009) and Melancholia (2011), Nymphomaniac marks the third and final episode of Lars von Trier’s ‘trilogy of depression’. His portrait of the confessions of a woman struggling with her own biography reflects the search for meaning and balance in our lives. This two-part cinematic coming-of-age story, depicting the central character’s arousal and despair, pain and lust, makes a welter of literary references: from the Bible to the Arabian Nights, from the Decameron to the Marquis de Sade. The Berlinale screening represents the world premiere of the director’s cut of Part I.