In the midst of this unprecedented economic crisis, in which the Western industrial system has revealed its complete failure, it is essential to highlight and promote alternative production models. The logic of small, local, cooperative businesses like this might seem insignificant and anachronistic in a globalized world of corporations and astronomical turnovers, but in fact it offers the only way forward if we want to rediscover a harmonious relationship with the natural world.