In his first feature-length drama in eight years, Dominik Graf does not focus on Schiller the wild and brilliant celebrity dramatist, but instead examines the eternal question: is it possible to live out an unconventional form of love? The cultural hub that was Weimar, the development of letterpress printing and the French revolution all provide the backdrop for this passionate love story. A film which uses luminous, fluid cinematography, stays close to its characters and is modern in terms of thought, action and emotion.