Paris in 1957. At the age of 21 talented young designer Yves Saint Laurent takes up a position as assistant to couturier Christian Dior. After Dior’s sudden death Saint Laurent is made artistic director of one of the world’s most renowned fashion houses. His first collection is a triumphant success and this shy fashion genius becomes famous overnight. In Pierre Bergé he finds the love of his life and together they found their own label: ‘Yves Saint Laurent’. As the years go by, a series of creative crises and emotional conflicts begin to drain this sensitive artist of his energy; they also put a strain on his relationship and the company’s future. Jalil Lespert creates a monument to one of the most creative proponents the world of fashion has ever known. Saint Laurent’s innovative creations revolutionised haute couture, fusing art and contemporanity with wearable elegance and are still regarded as the epitome of French lifestyle. This chronological portrait of an extraordinary personality caught between his meteoric career and his self-destructive inner struggles also reflects the spirit of an era. At 21, Shooting Star Pierre Niney is the youngest member of the Comédie Française.