There are places of yearning. There are promises that accompany us our entire lives. And there are friends, who listen and ask questions. Frieder Schlaich and Patti Smith are linked by just such a friendship.
Tangier is the place, and the promise is one that was made to Jean Genet. Patti Smith has been carrying the secret around with her for many years, inside a matchbox. When chance creates a situation that brings everything together, she is able to honour her promise. Frieder accompanies Patti through the city he feels so close to, and she speaks of that which is close to her. At the cemetery they encounter a young boy who carries the spell of the story further. Two rolls of black and white film, a Bolex and the few minutes before a live performance limit the shooting time. Having the necessary concentration and knowledge of one another is what sets the film apart. The view across the ocean lies in its limitation.