Some places are better observed from a distance if you want to grasp their inner essence. For this portrait of her hometown, the tropical economic powerhouse of Singapore, Tan Pin Pin decided on a strictly external perspective. She meets with political exiles in London, Thailand, and Malaysia who had to leave the city thirty-five or fifty years ago – and who are to this day not permitted to return unless they die and their relatives bring back their ashes. The protagonists of the film fought for increased democracy and for Singapore to be freed from colonialism. They escaped long prison sentences and judicial capriciousness, but at the price of exile. They have a heightened view of the city today, full of dreams yet also analytical: To Singapore, with Love is a homage to individual fighters whose lives have been shaped by emigration. They tell their stories more as utopians than as victims, opening up amazing perspectives on an ultra-modern city in a democratic coma as well as on life in exile, whose path is never straightforward for those who do not lose sight of their goals, even when far away from home.