On its way, the mussel encounters passionate enthusiasts who also fall in love, struggle and overcome. Biologist Annelies introduces us to the sexual habitat of mussels. Then she becomes pregnant – by the mussel man. Top chef Sergio, after a love-hate relationship with the shell fish, now specialises in preparing it. Gynaecologist Jan uses the glue mussels make to save the lives of unborn babies. And then there's the phenomenon of the mussel princess.