Linda grows up in a devoutly religious family. But once she meets charismatic Chuck Traynor she begins to live life in the fast lane. Traynor invents her ‘sensational talent for oral sex’ and becomes her husband, manager and pimp. The naïve Lovelace blithely takes on her new role – but soon discovers the darker sides of both her husband and the sex industry. As in Inside Deep Throat by Randy Barbato and Fenton Bailey (Panorama 2005) Oscar-winning duo Rob Epstein and Jeffrey Friedman’s new work Lovelace once again explores the topics of the porn industry, drugs, exploitation, sex and betrayal; it also depicts the discovery, rise and fall of a porn star.
While the leading actress is signing the Berlinale guestbook, the director and the section director are giving each other a hug.