Documentarian Peter Ohlendorf filmed Thomas Kuban on his journey across Germany and Europe to revisit venues where Kuban had secretly filmed. The film focuses on political decision-makers, authorities and ordinary citizens.
The protagonist of this film must remain unknown; for this reason a pseudonym has been used here. His strange disguise is not only there to protect him; its outlandishness also serves to address the way in which society responds to him as an individual.