With a twinkle in his eye, and a touch of melancholy and muted revolutionary pathos, the director, Barnet, a great utopian, received nothing but devastating criticism from the press. Nowadays, not only are audiences delighted by his theatrical talent and masterful “poetic montage”, but his pacifist-internationalist view of world war and revolution can unfold their full impact for the first time.