A young soldier stationed in the troubled southern Thai region is on his annual leave to his village in northern Thailand. Upon his return, he finds out that his girlfriend has now settled down with a new Western lover. Blaming the situation on the military career he has chosen for himself, he starts to get angry with her and everyone around him. His sister reminds him that forgiveness is not as difficult as he imagines, but that it has to start from within.