The first man with whom she was to tie the knot was the major; he really did look dashing in his uniform. Perhaps he was a little too old for Susanna at the time but what of it – love’s blind they say.
In her heart of hearts, Susanna is a romantic and very responsive to poetry. That’s why her next choice of husband was Wasiullah Khan, who wrote poetry under the pseudonym Musafir. By day the gentle poet, by night he was a different animal altogether.
Husband number four was Nicolai Vronsky from Moscow, with whom she experienced her very own version of Anna Karenina.