Based on the novel, ‘The Book of Intimate Grammar’ by David Grossman (who won the 2010 Peace Prize of the German Book Trade) the film tells the story of three years in the life of Aron Kleinfeld. The hero is a young misfit growing up in the early sixties. It was a time when a new breed of Israeli had come to the fore. Twenty years after the Holocaust, Israel’s youth were determined never again to allow themselves to be led like helpless victims to the slaughterhouse. This is a new generation, that oozes self-confidence. Aron, however, is different. He’s much more interested in his own, highly developed inner life.