In a time when digital dominates the art domain, a DIY aesthetic is embraced by Gina Carducci, a young thirty-year-old filmmaker who hand processes 16mm film and a seventy-year-old pioneer of queer experimental cinema, Barbara Hammer. Hammer invites Carducci to collaborate on a new film, "Generations".
Celebrating Hammer's spontaneous shooting style and dense editing montage with Carducci's studied cinematography, the two filmmakers, generations apart in age, shoot the last days of Astroland in Coney Island, New York. The aged but vibrant amusement park, characteristic of the 70-year-old Hammer, is a fitting environment for the photoplay of the two Bolex filmmakers.
Inspired by the revolutionary Shirley Clarke film, Bridges Go Round (1953) where Clarke printed the same footage twice using two different soundtracks, Carducci/Hammer go further. Each filmmaker takes the same footage and sound elements and edits her own version/vision. Carducci edits in film, Hammer in digital. Joined together at the middle, the final 20-30 minute film, "Generations", inspires experimentation, collaboration, and the continual use of film in a digital age and cross-generational mentoring.