A dilapidated, practically empty apartment in the Berlin district of ‘Mitte’. This is where Nina and two young actors named Hans and Marie have come together to leave behind the winter cold for a few days and do some screen tests for a film. Nina is a searcher; she wants her film to make feelings visible and intends to portray love by showing real sex.
Nina’s credo that they should not play themselves or anyone else soon becomes a trap for Hans and Marie. No wonder that it becomes almost impossible to decipher where the acting ends and reality begins. The further Nina sets off down a path to an unknown destination, the more the actors shield themselves from each other and keep their feelings to themselves. Their longing for the outside world is a palpable force, but each attempt to open up to each other ends in an emotional blow below the belt. Without a script, communication becomes balancing act; coolness and distance would seem to be the only adequate means of protection. In this world, failure can only lead to a bittersweet happy ending.
The actor and director is this year's guest of the Perspektive Deutsches Kino with Bedways.