During his time behind bars Silviu has met and fallen head over heels in love with a young social worker who is studying psychology. Time is running out and his anxiety about his brother begins to turn into panic. Without a moment’s hesitation, he decides to kidnap Ana and run away with her. Once outside he gets his first taste of freedom: the wind in his hair, the open road – and his first kiss. Everything and anything seems possible. The male lead in this adaptation of a stage play by Romanian author Andreea Vălean is played by a nonprofessional, George Piştereanu, who is a high school pupil from Bucharest. He and the other members of the cast were chosen during a period of auditions that lasted six months. Among those given roles were a number of juvenile delinquents from a reformatory. The boys were permitted to attend acting classes in order to prepare for their roles. While Florin Şerban was making this feature film, director Ivana Mladenovic also shot a documentary film (working title “Life In Squares”) about the lives of young offenders in Romania.