In traditional Bengali theatre it’s not unusual to see men in female roles. One of the last surviving androgynous stars of Bengali theatre is Chapal Bhaduri. A young gay filmmaker decides to make a film about this stage legend and asks the 71-year-old thespian for an interview. A concentrated conversation begins that soon goes beyond the boundaries of a conventional interview. As the actor describes some of the painful moments in his life as a stage heroine, the young filmmaker and his bisexual cameraman feel as if they too have had to overcome similar experiences and conflicts in their lives.
Until recently homosexuality in India was a criminal offence subject to punishment. The idea for AAREKTI PEMER GOLPO came about before this misanthropic legal practice was abolished. However, little has changed as far as the nation’s widespread antipathy vis-à-vis homosexuality is concerned, and so the film’s subject is as relevant today as it was prior to the reform.