Niels Arden Oplev: “It has been fantastic to be allowed to recreate a universe in 1969 that is close to one’s own past. I have always known that DRØMMEN would be an important film for me. Perhaps the most important. It is what you might call a personal film. Not that all films aren’t personal but DRØMMEN is strongly influenced by my memory of that time.”