EL MAL AJENO was produced by Alejandro Amenábar, who was a guest of the Panorama in 1996 with TESIS and again in 1998 with ABRE LOS OJOS. Appearing in leading female role was Belén Rueda, who is also the star of Amenábar’s MAR ADENTRO (THE SEA INSIDE). Director Oskar Santos describes the making of this film in the feature-length documentary UN VIAJE MAR ADENTRO/A TRIP TO THE SEA INSIDE.