Brushing his misgivings aside the new man travels to the Atlantic island Martha’s Vineyard, where the ex-prime minister and his wife Ruth have retreated together with a small team including the prime minister’s attractive assistant, Amelia Bly. But the island’s peace is deceptive: Lang’s holiday home is tantamount to a maximum security prison. What secret is contained in the book manuscript in the safe that cannot leave the house?
No sooner does the ghostwriter arrive on the island than a top-ranking British politician accuses Lang of having condoned the arrest of some alleged terrorists who were subsequently handed over to the CIA in secret; moreover, since the men were tortured – allegedly with Lang’s knowledge – this implicates him in a war crime. The accusation causes the press and enraged demonstrators to spring into action and, before long, the premier’s house is besieged. In the midst of all the commotion the ghostwriter makes a discovery that puts the clever ex-premier in a completely different light. He comes across a global conspiracy and the knowledge suddenly puts his life in great danger. Can he bring the truth to light, before it’s too late?