Director and Broadway choreographer Rob Marshall has succeeded in creating a breathtakingly glamorous cinematic experience in his adaptation of librettist Arthur Kopit’s and Maury Yeston’s (lyrics and music) titular musical first performed in 1982 that was based on Federico Fellini’s autobiographical film OTTO E MEZZO (8 ½). Marshall creates a unique style in order to present this drama of an artistic mid-life crisis, a style that combines emotion, music and bold camerawork and transforms the mind of the director-protagonist Guido Contini and his encounters with women into a visually stunning set of fantasies.