Only after quite some time has elapsed during which they have had no contact with each other, is Luna allowed to visit Amar in this community of conservative Wahhabis in its idyllic lakeside location. She notices that the men and veiled women live in strict segregation and are closely watched. Luna asks Amar to return home with her but Amar insists that life in this isolated community of faithful followers has brought him peace and also keeps him from drinking.
When he returns home a few weeks later, Luna realises that Amar’s attitude to religion has fundamentally changed. Amar claims that his only interest is to become a better person, but Luna finds it extremely difficult to follow his line of thinking. She begins to question everything that she has believed in, even her desire to have a child. As the wounds of a tragic war-filled past continue to haunt her, Luna tears herself apart searching if love is truly enough to keep her and Amar together on the path to a lifetime of happiness.