“A very ugly dog, pumped full of drugs tells the story of how love forces two young girls to become murderers. A bold, fast-paced, magical novel – an Argentinean THELMA AND LOUISE!” is how the books German publisher describes Lucía Puenzo’s novel, “The Fish Child” which Argentinean newspaper “Página 12” praises as follows: “As you read the book, you have the unmistakable feeling of being in a film.” Following the success of her cinematic debut XXY it comes as no surprise that, for her second work as a director, the writer chose to adapt her own novel for the screen.