At the Rand Airport Displacement Camp in Johannesburg a group of teachers, refugees themselves, establishes a school for the children in a disused bus, the “Good Hope School”. It becomes an island of normality amidst the chaos of need and traumatized people fearing for their lives. Benita, a student from the Congo was forced to look on as her best friend was murdered. A lack of education has led to these riots, says one of the teachers and that is why this school is needed in spite of all adversities.