A seemingly unimportant event – an encounter with another couple – serves to destabilise their relationship. Not only is the other couple more successful, the two also manage to conceal conventional gender roles beneath a modern façade. Taking a leaf out of the other couple’s book, Chris begins to show his wilful girlfriend who’s boss, with the result that Gitti’s faith in her partner takes a hard knock. She attempts to conform to his new ideal, but what begins as a playful experiment with a new role soon turns into a quiet struggle with her own personality. Although Chris begins to flourish in his role as the stronger of the two, and Gitti begins to loosen up in a completely new way, they are both in danger of losing themselves.
A subtly humorous, cruelly meticulous study of the contradictory desires of a couple searching for their own identity. An intimate love story that plunges into the depths of a relationship and reflects the emotional disorientation of an entire generation. Maren Ade: “I wanted to make a film about the convoluted yet unique entity that is represented by two people in a relationship. The main character of the film is not so much an individual as a couple.”