Thomas arranges a meeting with an old navy comrade of his father’s named Lange-Erichsen, who evades his questions. Thomas shows him lists of poisonous chemicals that he found in Charlotte’s apartment which the ex-mariner claims to know nothing about. Thomas is fairly certain Lange-Erichsen is not telling him the truth; moreover he feels sure that he must have met his sister shortly before her death.