Screenwriter Mark O’Rowe: “When I read the book for the first time I found it terrifying for the first two chapters. You know that this guy Jack has done something appalling, but you don’t quite know what. So there is tension there. So what we did with the film was try to make the audience fall for the character of Jack before we reveal the truth of what he did or what he was convicted of doing. First you meet Jack and he’s just a sweet natured young guy.”