Mike Leigh’s new film revolves around Poppy, a teacher from north London whose life, at first glance, seems to be full of complications. The director: “My films aspire to the condition of documentary. If you’re a newsreel cameraman and you go and shoot a real event, you know that a world exists whether you film it or not. What I want to do is create a world with that kind of solidity to it, something so three-dimensional and solid you could cut it with a knife.” In 1993 Leigh described his attitude towards his protagonists thus: “I don’t make any moral judgements in my films, nor do I make any conclusions. I ask questions, I make the audience feel uncomfortable, give them a guilty conscience, plant bombs, but I don’t supply any answers. I refuse to give any answers, because I don’t know the answers myself.”