It soon becomes clear that Consuela is much more than simply the object of his desire. She knows what she wants, is spirited and very emotional. Perhaps for the first time in his life, Kepesh senses that here is someone capable of showing him his limitations. His affection for Consuela begins to develop into an obsession, and his raging jealousy and his fantasies of treachery and betrayal tear them apart.
A broken man, Kepesh tries to come to terms with their separation. He buries himself in his work; his old friends have kept their distance. And then, two years later, Consuela suddenly comes back into his life. She has an urgent request that will change everything.