Through the meeting with the other family, their strange bickering, their hair-raising fights over money, but also through the mourning and affection of the clan, the family history of the stranger slowly enters the picture. Using only hints, snatches of conversations, looks, and a camera that carefully registers the smallest changes in the main figure's face, this film tells of big city isolation and existential fears, of the alienation between generations. Not only do the younger people go their own lonely way, the older ones have also given up all responsibility. Lee Yoon-ki's sad and beautiful film Ad Lib Night becomes a portrait of a society whose members have lost feeling for each other and themselves.