The story told in this film contains elements that may seem familiar. One only has to think of the scandal involving French petroleum giant Elf Aqui­taine, in which certain board members were able to accrue vast fortunes, thanks to the support of politicians who covered up their activities. Claude Chabrol: “‘Any similarity to persons living or dead is purely coincidental and is not intentional.’ This sentence in the opening credits aims to encourage the audience to get carried away by any possible similarities – without wanting to name them. We also agreed that we would not mention any real people. So you see, ours is a completely fictional world! In short, I was interested in scrutinising the probability of certain events by using recent real-life occurrences to recount them.”