Told in a realistic style that sometimes has the feel of a documentary, Valeska Grisebach’s debut feature is an unusual love story with echoes of the melodramatic and the fairy-tale. Before making this film, Valeska Grisebach conducted extensive video research into the private lives and loves of thirtysomethings living in Berlin-Brandenburg; she subsequently distilled from this material the plot and characters for her first film.