The film tells the story of Randy Shilts, who, at the beginning of the 1980s, was the first journalist to write about the discovery of the AIDS virus. At a time when nobody had yet died of the virus, Shilts articles unleashed hefty controversy in the USA, which soon turned into a debate about civil rights, public health and homosexuality.