Although Rubén must always be present, he must also go completely unnoticed. A shadow, Rubén witnesses everything from the sidelines, as if life was passing by some meters away from him. Yet, despite his insider’s view, he never understands clearly what’s going on, what’s being talked about, nor where the characters come from or go to.
Some jobs result in virtually replacing one life for another. Such pressure can ultimately explode. This is Rubén’s inevitable outcome.