Bouli Lanners: My first artistic passions come from painting, in particular landscape painting. With this film, everything was based on a feeling, rather than an idea. This feeling stayed with me throughout the production. Instinct guided me, like when I paint. This is why the screenplay was constantly dismantled, remodelled and rebuilt from writing to completion of the edit in successive little touches. The cinemascope frame became a canvas, the actors dabs of colour and the film a painting.