MISCELLANEA III examines above all architectural phenomena in America and on the premises of the Vittoriale in Gardone.
The three films make up Parts 8, 9 and 10, respectively, of the ongoing film series Photography and beyond, projected to comprise 25 films on architecture, writings, drawings, photography and sculpture.