Its two weeks before the premiere and everythings going wrong. Director René Pollesch and his ensemble are in a terrible crisis. Inexperienced actor Marlon simply doesnt understand what this Pollesch guy is trying to get at, and his acting is correspondingly bad. Hes about to be thrown out. Lizzy, on the other hand, is testing her limits: she wants to perform naked on the stage and keeps pestering Pollesch about it. OhBoy, whos not a real actor at all, but very streetwise and authentic, doesnt even show up for the rehearsals. They take place anyway, with verbal sparks flying in every direction.
While OhBoy, driven by fear of the rehearsals, is cruising around Potsdamer Strasse, he regains his confidence in himself in this strange world of crazy people. Lizzy, out on the prowl in a glamorous, stolen coat, runs into a handsome callboy and a go-go dancer and catches a glimpse behind the scenes of the porn industry. Marlon only wants to practice his role, and forgets to watch out for the son of his landlady. He, too, is driven out into the night in search of the boy, and has to fear that his part will be given to a colleague.