One Hutu soldier is Augustin Muganza. He and his comrade Xavier defy their military superiors instructions in order to get Augustins Tutsi wife and children to safety. But Augustin fails to reach them and is arrested. He has no idea what has happened to his family, but has little hope for their survival.