Berlin has always exercised a certain magnetism, not only for people with unusual biographies, but also for those who refuse to adhere to societys norms. Julia Ostertag spent half a year traversing Berlins clubs, recording her encounters with queers, drag queens and transgender personalities.
These portraits comment on the protagonists way of life and provide an insight into their motivation. During the course of the film, it becomes clear that these people are as multifaceted as human existence itself.
Like a game of role-playing, GENDER X toys with the viewers perceptions. It also pays tribute to Berlins diverse multi-gender scene from queers and drag queens to male-to-female transgender individuals. A homage to personal freedom and to those who have the courage to determine their own sexual persuasion.