As a Catholic, Roisin finds that her own community, more than a little skeptical about her love for Casim, doesnt prove very supportive either. When their relationship is discovered, the repercussions of the scandal reach far and wide and sparks fly as cultures clash and personalities collide.
The Glasgow-Asian community was, admits Loach, a world I didnt know much about. I had to listen and ask a lot of questions, to gain a sense of other people and find the common denominators. You find that the fundamental politics of families are the same underneath the difference is in how they are expressed.