Born in Kōbe, Japan in 1978, he studied at the Nihon University College of Art. He gained his first experience in the directing department at Shochiku Kyoto Studio under the aegis of filmmakers such as Akira Inoue and Shigeru Ishihara. He also worked on several historical films and series. His debut feature film, Going the Distance, which he also produced, wrote and edited, screened at festivals including the Tokyo International Film Festival, Camera Japan in the Netherlands and the Seoul International Agape Film Festival and won several awards. Yuko No Tenbin is his second film.